Banco del Libro kommenterar prisutnämningen

We are delighted and grateful to the Arts Council of Sweden and the Astrid Lindgren Memorial Award for this prize; proud to be the first institution to win it since it started, and very moved to win it in Astrid Lindgren’s jubilee year, Carmen Diana Dearden, the President of the Banco del Libro says.

ALMA reaffirms the work of a non profit institution that has lasted 46 years in the good and the bad times which in itself is a rare gift in our region. Many people have touched and been touched by Banco del Libro during these years. Messages of joy and congratulation have been endless from all over Venezuela and the world.

This award belongs to all of them too.

The award money will give us the freedom to continue innovating. It will allow us to find new ways to build bridges between books, children and the adults who are close to them, in the true spirit of Astrid Lindgren.

The presentation of Banco del Libro that appears in ALMA’s website captures the essence of our institution. We wish to thank the jurors for reading us so accurately, and from now on we intend to use it as our best presentation card.
Thank you.

Carmen Diana Dearden
President of the Banco del Libro

Estamos muy contentos y agradecidos con el Consejo Nacional de Suecia y el Premio Astrid Lindgren ALMA; orgullosos de ser la primera institución que se gana este premio. Estamos, además, conmovidos de ganarlo justamente en el centenario del nacimiento de Astrid Lindgren.

ALMA reafirma el trabajo de una institución privada sin fines de lucro que ha existido durante 46 años, en tiempos buenos y malos, lo cual es en si mismo una hazaña en nuestra región. Muchas personas han tocado y han sido tocadas por el Banco del Libro durante estos años. Hemos recibido innumerables mensajes de alegría y felicitación de toda Venezuela y el mundo.

Este premio también es de todos ellos.

La parte monetaria de este premio nos ofrece la libertad necesaria de seguir innovando. Gracias a él podremos seguir encontrado nuevas maneras de construir puentes entre libros, niños y adultos, siguiendo el espíritu renovador de Astrid Lindgren.

La presentación del Banco del Libro que aparece en el sitio web de ALMA encierra la esencia de nuestra institución. Queremos agradecer profundamente al jurado por haber realizado una lectura tan acertada de nuestra naturaleza. De ahora en adelante la utilizaremos como nuestra mejor tarjeta de presentación.
Muchísimas gracias.

Carmen Diana Dearden